Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2017

Η άσκηση της δημιουργικής γραφής για μαθητές




 Οργανώντας τις συναντήσεις δημιουργικής γραφής για μαθητές διαπιστώνουμε κάποιες διαφορές με τις αντίστοιχες των ενηλίκων. Στα παιδιά δεν αρκεί το πάρε γράψε, όπως στους ενήλικες. Στα τμήματα ενηλίκων παίρνουμε το θέμα με κάποια κατεύθυνση αρκετά "ανοικτή" και ξεκινάμε να γράφουμε. Όταν διδάσκουμε όμως, δημιουργική γραφή στο σχολείο ή καλύτερα, όταν οργανώνουμε τη δημιουργική γραφή για μία τάξη, είναι σημαντικό να εστιάσουμε στο προπαρασκευαστικό μέρος. Αυτό μπορεί να αποτελείται από διάφορα λογοτεχνικά παιχνίδια.
 Αφού εντοπίσουμε τις ενότητες στις οποίες θέλουμε να εστιάσουμε, οργανώνουμε τις ασκήσεις με βάση τον στόχο ανά ενότητα, π.χ.
- η έννοια του χώρου-χρόνου
- τα ονόματα των χαρακτήρων
- η εξωτερική περιγραφή
κ.ο.κ
Φτιάχνουμε μια καλά καταρτισμένη λίστα με ό,τι θέλουμε να περιέχεται σε αυτές τις έννοιες ανά μάθημα. Δηλαδή, ξεκινάμε από την εξωτερική περιγραφή ενός προσώπου ή χώρου, Τί θέλουμε να περιλαμβάνει; Με ποια στοιχεία αρχίζει να γίνεται σάρκινος ο χαρακτήρας μας;
 Διαλέγουμε ένα ή δύο θέματα τη φορά, ώστε να τα αναπτύξουμε και να δημιουργήσουμε πάνω σ' αυτά ασκήσεις με τη μορφή λογοτεχνικού παιχνιδιού. Τέτοιες ιδέες μπορούμε να πάρουμε από το βιβλίο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου, Δημιουργική Γραφή (επιμέλεια Μ.Σουλιώτης) ή από τον Ροντάρι, Γραμματική της Φαντασίας.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου